Zorg voor een robuuste back-up en disaster recovery oplossing. Experts schatten in dat er elke dag 2,5 triljoen bytes aan data wordt geproduceerd. 1 Dit is enorm veel informatie. Meer dan wat nog niet zo lang geleden in een heel jaar werd geproduceerd. Wanneer je een slechte back-up strategie hebt, loop je het risico dat je met met één klik alle of grote delen van je data verliest. Van onbedoeld gegevens wissen en cyber aanvallen tot natuurrampen, er zijn meerdere manieren waarop je data kunt verliezen. Zorg er daarom voor dat een oplossing voor back-up en disaster recovery een integraal onderdeel binnen je bedrijf is.
Als je belangrijke data permanent verliest, kunnen de gevolgen enorm zijn. Enkele kostbare gevolgen van gegevensverlies zijn:
Het is jouw verantwoordelijkheid om je bedrijf uit te rusten met een goede oplossing voor back-up en disaster recovery, ondanks de grootte, branche of locatie van het bedrijf. Laten we eens kijken hoe belangrijk back-up en disaster recovery zijn voor de volgende bedrijfssectoren:
Gegevensverlies binnen de gezondheidszorg kan zorgen voor erge problemen. Zo kan een levensreddende operatie worden uitgesteld of zelfs geweigerd als de medische dossiers van een patiënt die nodig zijn verloren gaan. Zonder de factureringsgegevens kan een ziekenhuis geen betalingen verwerken. Voor het onzorgvuldig omgaan met gegevens leggen toezichthouders hoge boetes op aan ziekenhuizen.
Het is zorgelijk dat de zorgsector in 2020 het zwaarst werd getroffen door cyberaanvallen. 3 Daarom is een goede back-up en disaster recovery strategie van groot belang voor de gezondheidszorg.
De horeca investeert vaak minder in back-up en disaster recovery dan andere bedrijfssectoren. Dit terwijl de kans op reputatieschade erg groot is voor horeca ondernemers. We leven in een tijd waarin mensen de openbare beoordelingen van restaurants of hotels controleren, zelfs als ze maar één nacht blijven. Slechte beoordelingen zorgen voor een slechte reputatie, zeker als die te maken hebben met gegevensverlies.
Alle kritieke gegevens, zoals creditcardgegevens en persoonlijk identificeerbare informatie (PII) van klanten, moeten met zorg worden behandeld om reputatieschade en boetes van toezichthouders te voorkomen. Daarom is een goede back-up en disaster recovery strategie van groot belang voor horeca ondernemers.
Onthoud dat het jouw verantwoordelijkheid is om je bedrijf te beschermen tegen gegevensverlies en de gevolgen ervan. Wij helpen je hier graag bij. Met onze back-up en disaster recovery oplossingen zetten wij een veerkrachtige strategie op om je bedrijf te beschermen tegen gegevensverlies. Neem vandaag nog contact met ons op.
Artikel samengesteld en gebruikt met toestemming.
Bronnen: